Weer terug op ons bootje

23 juli 2014 - Portoferraio, Italië

Het begon zo goed. We waren mooi op tijd op vliegveld Eindhoven. Het inchecken liep gesmeerd en toen begon het. Delayed. En hoe. We zouden oorspronkelijk om 18.25 uur vliegen en de vlucht was nu gepland om 21.35 uur. Na een paar potjes Denen (kaarten) met zijn vieren, Kaatje, Ruben en Sanne en de nodige broodjes, pannini's, water en biertjes was het toch wel gezellig. Om 21.45 gingen we aan boord en om 22.15 uur vertrokken we echt. Mooi. We landen met gezwinde spoed op Pisa en een onweer naderde. Onze nieuwe crew (Fred en Joris) stond ons op te wachten. Heerlijk om ze weer te zien. Op weg naar de boot begon het te flitsen. Nog meer flitsen en nu gepaard met regen. Aangekomen in de Marina was het droog. Heel even. We stapten uit en waren blij. Toen begon het. Het water kwam met bakken naar beneden. Eerst gewoon van boven maar toen met windvlagen ook horizontaal. Net de koffers uit de auto gehaald. Snel weer de auto's in. Koffers?? Na 20 minuten in de auto's wachten hadden we zoiets van; "het is maar water, waar wachten we op?" Het hoosde nog steeds en toen maar de regen en het onweer in en rennen, met koffers, naar de boot. Hij ligt aan het eind van de steiger. Gewoon in je onderbroek een beetje zwemmen naar de boot. Judith en Lotte waren daar alleen en met dit noodweer zouden ze het niet erg vinden dat we nu toch zouden komen. Judith was blij ons te zien. Lotte lag ziek op bed. Het was aarde donker met lichtflitsen en harde regen om ons heen. Wat een welkom. Op de boot gingen we met ons 8-en een borrel drinken. We konden er de lol wel van inzien. Om 03.00 uur gingen we naar bed.

De volgende ochtend alles laten drogen. De laatste voorbereidingen getroffen voor de overtocht naar Elba. Nu op Elba in het plaatsje Portoferraio zijn we weer helemaal gelukkig.

Kaatje en Ronnie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ina:
    23 juli 2014
    Nu dan alleen maar wind en een zonnetje he! Geniet van de overtocht.. Groetjes uit het zonnige Canada XXX
  2. Domien:
    23 juli 2014
    He he eindelijk kan ik jullie verslagen lezen.
    Een pittig begin van wat weer een mooie toch mag worden.

xxx
  3. Ger:
    24 juli 2014
    mijn hemel ,wat een hemelwater.
    daar blijf je niet droog bij. nieuwe start.
    liefs Ger