De laatste zeemijlen

23 augustus 2014 - Lefkada, Griekenland

De laatste 35 zeemijlen van het nautische avontuur van de Executive Chill Out van de afgelopen bijna drie maanden voerde het schip en bemanning lang de vele mooie strandjes aan de oostkust van Paxos en Antipaxos. Na het passeren van Antipaxos stak er zowaar een straf zuidwesten wind op zodat er toch nog wat gezeild kon worden. Heerlijk! Vergeleken met de overtocht de dagen ervoor was het zeetje spiegelglad; uitgelezen om een paar uur op de bak in het zonnetje bij te kleuren, uit te slapen op het achterdek of de paalsteek te leren op de brug.

Absoluut hoogtepunt van de middag, waar iedereen zeer naar had uitgekeken, moest het zwemmen op open zee worden. Echter, de aanzettende wind gooide roet in het eten; met gestopte motoren driftte het schip met 2,4 knopen. Onverantwoord om een duik te nemen ... Rond half 6 kwamen we voor anker voor de brug naar de haven van Lefkas. Tijdens het wachten werden we vermaakt door een douchend dispuut en de 1e matroos keek zijn ogen uit.

Een half uur later ging de brug open en vervolgden we de allerlaatste etappe om met 30 knopen oplandige wind kek af te meren over stuurboord aan pier Hotel. De reis was ten einde en geslaagd. Na een schoonmaakronde waren we klaar om te gaan passagieren op de wal. Tijdens een heerlijk etentje werden we vermaakt door verschillende dansgroepen op het plein en rondspelende jeugd op ponys, paarden, een eenhoorn en een zebra. Na het heerlijke diner nog even een ijsje gehaald.

Nu nog een laatste afzakkertje en dan zijn we klaar voor morgen, de terugreis naar een regenachtig Nederland (of schijnt inmiddels de zon weer?)

Bedankt voor dit geweldig avontuur. Ron en Karin, het was een super ervaring.

Eric en Tanja

1. Eric:
    22 augustus 2014
    Ik zou nog maar even blijven want het weer hier is bedroevend.
  2. Peter:
    23 augustus 2014
    Lieve Kilo Alfa Romeo India November en Romeo Oscar November, het is gelukt, Gefeliciteerd. Ik raak er een beetje geëmotioneerd van, merk ik, omdat ik met mijn vriendjes Rob en Jan deel heb uitgemaakt van deze geweldige droom! Hoop jullie snel weer te zien! Peter