Het zit er op (snif)

27 augustus 2014 - Lefkas, Griekenland

En dan begin je aan het laatste verhaaltje.

We begonnen in mei van dit jaar met het vertrek uit Torrevieja. Alicante en dan naar Valencia. Het feest van 6 juni lijkt vorige week.

Op 10 juni vertrokken wij uit Valencia. Op naar Menorca. Ibiza, Mallorca en Mahon op Menorca bezocht met de start van het WK (weten we dat nog). Ina, Dennis en Max maar ook Jan, Peter en Rob waren de eerste opstappers. We hebben genoten. Jan, Peter en Rob waren niet van de brug te slaan. Wij weten waarom: De catamaran zeilt sneller als een normaal zeiljacht! Was dat even een verrassing. Van Menorca naar Sardinië in sneltrein vaart.

Sardinië en Corsica waren geen makkelijke eilanden. Mooi natuurlijk wel. Maar de wind was iedere keer uitdagend, zeker met zijn tweeën. De dagenlange storm vlak onder Livorno was ook geen pretje. We hebben de haven van Livorno nooit gehaald. Geen nood. Vanaf Pisa tot ruim onder Rome was het weer een familie aangelegenheid. Lekker met zijn allen genieten op de boot. Het was tot aan Sicilie een komen en gaan van opstappers. Van Familieboot naar een Laurieboot en even gemakkelijk omschakelen naar een Loveboot.

Van Catania (Sicilië) waagden we de sprong naar Griekenland. 3 dagen en 2 nachten op zee. Hoge golven en in de nacht pikke donker. De aankomst in de betoverende baai van Lakka (Paxos) was een passende beloning. Op en top Griekenland.

De laatste 5 dagen hebben we gevaren rondom Lefkas en Kefalonie. Nu weten we weer waarom we verliefd zijn op de Grieken. De gastvrijheid is overweldigend. De baaitjes zijn prachtig en we worden niet gezien als drijvende portemonnee.

De reis zit er op. We hebben ruim 2000 mijl (3500 km) gevaren.  Niet echt problemen of schade gehad. De boot ligt nu aan de steiger in Lefkas Marina. We moeten hem de komende weken missen.

We willen alle volgers bedanken voor hun reacties. We hopen dat we jullie een beetje mee hebben kunnen laten genieten van al het moois dat wij zijn tegen gekomen.

Ook de opstappers willen wij bedanken.

Liefs, Kaatje en Ronnie

1. Ger:
    28 augustus 2014
    genoten van jullie verhalen, alsof we erbij waren
    zijn trots op jullie stoere zeevaarders.
    Liefs Hans en Ger
  2. Mavis en Wolter:
    30 augustus 2014
    Lieve Ron en Karin,
    Wat hebben wij genoten van jullie (en van jullie reisgenoten natuurlijk ook) reisverhalen! Bij Wolter kwamen allerlei herinneringen naar boven van zijn zeilavonturen op open zee en in het pikke donker.
    Ik doe het jullie niet na, zulke zeebenen heb ik nu eenmaal niet )-;
    Wat een prestatie! Prachtige foto's erbij waardoor de verhalen als een film voorbij kwamen, heerlijk.

Hoop jullie weer snel te zien en te spreken!

Liefs,
    Mavis & Wolter
    en ook een dikke knuffel van Noah en Evi
  3. Michel de waal:
    1 september 2014
    Mooie verhalen, ik heb er van genoten. Ik hoop dat jullie weer voldoende nieuwe energie hebben getankt voor de volgende reis. Zie jullie volgende week donderdwg bij de medaille uitreiking.