Elba wonderschoon

23 juli 2014 - Porto Azzurro, Italië

Gisterochtend weggevaren richting Elba met prachtig helder weer. Dat belooft wat! We hebben een kleine 35 mijl gevaren. En daar duikt het prachtige eiland Elba op. Gezien de slechte weersomstandigheden hebben we het zekere voor het onzekere genomen en hadden we een heerlijk plekje gereserveerd in Portoferraio. Vakantietip;). 's Avonds zijn we lekker gaan banjeren in het centrum met een lekkere cappuccino op het terras. Cappuccino bestellen was nog een hele uitdaging gezien het tijdstip. Na 24:00 cappuccino bestellen is not done!! Na een heerlijke nachtrust die bruut verstoord werd door 2 kleine dwergteckels van onze buren is Ron maar brood gaan halen en zaten we optijd aan het ontbijt. Juud, Fred en lot zijn de stad ingedoken, met jawel een 80+ geruit boodschappenkarretje. 15 liter water halen neem je niet even zomaar onder je armen mee. Daarna met z'n alle toch weer even een lekkere cappuccino voor 12:00 genuttigd. Klaar voor vertrek.  in de middag lekker gevaren, opzoek naar een mooie baai. Want we gingen voor het eerst windsurfen. Na het bouwpakket ontleed te hebben bleek hij niet compleet te zijn!!! Grrrrr, oke dan gaan we alleen de stabiliteit testen. En dat ging best goed! Ook de dinky met de band erachter zorgde voor veel speelplezier en hilariteit. Zelfs juud is wezen tjoeppen. Juud ging met 40 km/u over het water. nou dat heeft de hele baai geweten!! Na het speelkwartier zijn we lekker aan de welverdiende prosecco gegaan. Daarna heerlijk douchen en opfrissen en door naar ons super romantische restaurantje wat Fred heeft gevonden tijdens zijn peddelboard avontuur. Heerlijk met onze voetjes in het zand genoten van het lokaal gevangen seafood. Bereid op het strand, wat een genot! Bali is er niks bij! Met een whiskey en sigaar voor de mannen sluiten wij deze heerlijke dag weer mooi af. We liggen voor anker met het anker alarm, dus we gaan een mooie rustige nacht tegemoet.

Salute

1. Eric:
    23 juli 2014
    Klinkt allemaal super relaxed, enjoy your journey
  2. Ina:
    24 juli 2014
    Wauw.. Dat klinkt super relaxed! Wij doen hier het tegenovergestelde en zijn de hele middag wezen raften, brug duiken en zwemmen in ijskoud smeltwater.. zelfs in een waterval gedoken en dat alles in mega regenbui en onweer! Supercool allemaal, we zitten nog vol adrenaline:-) geniet jullie van de rust en voetjes in het zand dan snorren wij nog een paar beren op! Dikke kus van ons XXX
  3. Ger:
    24 juli 2014
    dit is wat je voor ogen hebt.
    lekker genieten met elkaar.
    liefs ger.
  4. Domien:
    24 juli 2014
    Dat klinkt inderdaad als vakantie prachtig om zo Italië van af het water te ontdekken!!xxx
  5. Domien: