Porto Sant Stefano

25 juli 2014 - Porto Ercole, Italië

Wakker worden in een mooie baai op Elba. Zalig. De stilte, het gekabbel van de golfjes , het getjirp van de krekels aan de wal en de geur van dennenbomen in de warme lucht. Even een rondje zwemmen rond de boot nu iedereen nog slaapt. In het water hoor je de geluiden van wakker wordende familie. De geur van verse koffie, brood dat geroosterd wordt en voldane slaperige gezichten. Hier en daar gekrab aan kont en rug. Dit is leven.

Na het ontbijt vertrekken we weer richting vaste land. Fred zal en moet een tonijn of zwaardvis vangen. De verkoopprijs per kilo ligt al vast en aan wie de vis verkocht gaat worden ook. Natuurlijk houden we een mooi filetje voor ons zelf. De vis moet nog wel even gevangen worden.

Een school dolfijnen komt ons bezoeken. We varen erg langzaam om die zwaardvis te vangen en de meiden aan boord roepen naar Fred dat hij die gemene hengel naar binnen moet halen. Stel je voor dat we een dolfijn aan boord moeten takelen.

De dolfijnen blijven opmerkelijk lang rond de boot zwemmen een heerlijke ervaring. Halverwege de oversteek de snelheid toch maar wat opvoeren. Anders komen we niet voor donker aan. Het plan is om een mooie baai te zoeken.

De mooie baai was niet snel gevonden en met zijn allen besloten we om dan toch maar in de haven een plek te zoeken. In de haven van Sant Stefano, net te noorden van Porto Ercole, vonden we een mooi plekje. Het was niet goedkoop en na een stevige onderhandelingsronde van Fred en Ron met twee oude dames kregen ze er welgeteld 4 euro van de prijs af. De helden. Trots gingen ze terug naar de boot.

De avond een wandeling langs de kade met terrasjes en winkeltjes. Niet spannend maar wel een lekkere cappuccino en ijs. Op tijd naar bed en slapen want dat gaat prima. Rond 7 uur werden we wakker. Wel vroeg. Bleek dat de klok stil stond en dat het 10.15 was. Oke, prima geslapen dus. Boodschappen doen op de vers markt en 4 verse zeebaarzen ingeslagen. Straks lekker bakken als we weer op zee zitten. Nog 1 tussenstop naar Rome.

Groetjes, Kaatje en Ronne

1. Ger:
    26 juli 2014
    Wat een relaxt leventje. je zou wensen dat het nooit over ging.maar toch weer verder. jullie varen nu halverwege
    Italie begrijp ik. die zwaardvis wil maar niet lukken.
    Geniet met en van elkaar.
    dikke kus Ger