Rome

26 juli 2014 - Rome, Italië

Gisterochtend zijn we vanuit St Stefano vertrokken naar Santa Marinella. En hebben hier een prachtige baai gevonden. Met een samba muziekje op de achtergrond hebben we de hele avond gechillt en gedanst op de boot. Na een hobbelige nacht waarin 2 keer het anker alarm loos afgegaan was, een keer om half 1 en een keer om half 3 konden Ron en Karin weer met een gerust hart slapen. Dat was vanmorgen wel af te lezen aan hun gezicht :). Rond 11 uur waren we weer paraat om de zee te trotseren. En ik zeg trotseren, want dat was het ook. We hadden 's ochtends bewolking en een plensbui, maar zoals jullie weten na regen komt zonneschijn!!

Ron had een prachthaven geregeld om daar drie dagen te liggen.Vlakbij de stad Rome. Op het moment dat we de haven inkwamen bleek onze boot iets te groot voor de betreffende haven. Maar ja wat nu? Het was inmiddels al half zeven, en toen kwam de waterpilot (het boek waar alle havens instaan) er weer bij om naarstig naar een andere haven te zoeken. We vonden een mooie haven op 20 minuten verder varen die ook nog eens dichter bij Rome ligt. Wat opzich best prettig is, want shoppen in Rome galmt al de hele week over de boot. Onze prive kok had weer een heerlijke maaltijd bereid, waarbij iedereen z'n vingers aflikte en Joris weer blij was met z'n pindasaus. Want ja Joris zonder pindasaus is als een boot zonder zee. Na een flinke ontharingssessie van de dames, waren we weer klaar om te flaneren over de boulevard en om onze famous cappuccino te scoren.

We hebben Ron al het idee gegeven dat ie steeds dichter bij de 53 komt, want Ruben, Joris en Lotte gaan maandag weer ieder hun eigen weg. Met een fles whiskey en een barometer gaat Ron vanavond weer helemaal happy slapen.

Zoals gewoonlijk zitten we weer aan onze afsluiter en gaan we straks heerlijk slapen. Morgenochtend gaan we een auto huren en met z'n alle Rome onveilig maken.

Groetjes van ons allemaal

1. Mo:
    27 juli 2014
    Wat een toptien maken jullie. Nu nog even Rome onveilig maken. Have fun.
  2. Ger:
    27 juli 2014
    wat een geweldig relaxt leventje voor jullie allemaal.
    Hopelijk werkt het weer weer wat mee.
    Joris en lotte weer in de tent, ook leuk.
    Wij lunchen op het terras van het Wereldmuseum, ook werelds.

dikke kus Ger
  3. Eric: