Propriano

5 juli 2014 - Propriano, Frankrijk

Gisteren en vandaag in het teken van voetbal. Gisteravond het Franse elftal aangemoedigd maar vergeefs. De Duitsers waren te sterk. Het zit niet mee. Eerst de Spanjaarden zien verliezen in Palma de Mallorca, daarna de Italianen zien verliezen op Sardinie en nu de Franzen op Corsica. Geen feestgedruis. Het viel ons op dat de Corsicanen niet heel erg fel voor Frankrijk zijn. Er werd maar mondjesmaat aangemoedigd. We denken dat wij het meeste lawaai maakten. Na de wedstrijd op de boot de nieuwe Corsicaanse landwijn geproefd. We, jawel want Karin heeft ook enkele slokjes genomen, hebben genoten van de Corsicaanse whisky. Alain kwam ook even aanwaaien en dronk een glaasje met ons mee. Hij is Schipper op een motor jacht die bij ons aan de kade ligt. Volgens Alain moeten we Porto Vecchio zien. De mooiste en meest mondaine stad van Corsica en omstreken. Misschien een optie wanneer we langs Italie naar het zuiden varen. Gewoon bij Rome rechts uit de flank.

Vandaag de boot gepoetst. Lekker in het zonnetje. Hij glimt weer prachtig. Teakdek schoon, wat een beauty.

Vanavond het Nederlands elftal aanmoedigen. De spanning kruipt nu al langzaam in het lijf. Mooi plekje zoeken op het terras. Jammer dat ze zo laat moeten want de wekker gaat op 05.30 uur. Morgen een tocht van 80 mijl naar Calvi, Noord-west Corsica.

Kaatje en Ronnie

1. Rob:
    5 juli 2014
    Hi broer en schoonzus, leuk weer van jullie te horen. Altijd fijn weer even weg te dromen op jullie avontuur. Heerlijk. Doe voorzichtig en super veel plezier. Rob en Jorien.

ps. Nog een mooie wedstrijd vanavond. Hoop dat NL weer een stapje verder komt. ;-)
  2. Tanja:
    5 juli 2014
    Maar goed dat jullie geen Nederland kijken in Nederland. Dat voorspeld nog wat goeds. Goeie trip
  3. Ger:
    6 juli 2014
    goedemorgen,
    Holland door , wat een spanning.
    jullie tocht gaat ook weer door.
    Porto Vecchio is beslist de moeite waard.
    De corsicanen vinden de fransen niks,daar willen ze eigenlijk niet bijhoren.
    Goede vaart dikke kus Ger