Om de noord van Corsica

8 juli 2014 - Cecina, Italië

Propriano met gemengde gevoelens achter ons gelaten. Heel vroeg in de ochtend, de nacht nadat Nederland Costa Rica nipt had verslagen, naar bed gegaan met een veel te hoge hartslag waar zelfs de whisky geen raad mee wist, zijn we weggevaren. Op weg naar Calvi. Calvi ligt aan de noordkust van Corsica. Tijdens de reis die vlot verliep op de motor want er was geen wind besloten we om toch Calvi voorbij te varen. Met de overtocht van Corsica naar het vaste land van Italie voor de boeg. Het weer was nu nog rustig. We zouden de maandag nemen om direct door te steken naar het vaste land. Want er zou een stevige depressie aankomen. Een mooie baai uitgezocht na 90 mijl gevaren te hebben. Natuurlijk weer dolfijnen bij de boot gehad dat blijft altijd spectaculair. Ze komen echt even spelen voor, tussen en naast de boot. In de baai genoten van de rust, een prachtige zonsondergang en de sterren. Lekker zwemmen en een wijntje drinken.
Maandagochtend nog even kort kunnen genieten van het zonnetje om vervolgens, nadat we de noord gerond hadden, de depressie in te duiken en precies zoals wij dit schrijven want zo was het ook! In no time van 6 knoop naar 35 knoop wind en jawel tegen! Na een paar uur tegenwind draaide hij naar 60 graden stuurboord en konden we een zwaar gereefde genua bijzetten. We liepen toen een ruime 8 knoop. Bij een depressie hoort ook regen. Hebben we de ruim gehad. Maandagavond veel regen en wind in de Marina. Welkom in Italie. We hebben nog even het dorpje verkend, de naam is onuitspreekbaar maar ligt naast Cecina en een hapje gegeten.

Terug bij de boot een onweersbui met windstoten tot 45 knoop. Weer aan het werk om de boot nog beter vast te snoeren. Nu wel met regenjas die we vonden in de bakskist. We hebben meer dan we dachten.

Nu, dinsdag, gaan we naar de markt in Cecina en hopen we dat de wind gaat afnemen. Morgen richting Livorno en Nederland-Argentinie.

Groetjes,
Kaatje en Ronnie

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ina:
    8 juli 2014
    Dus weer een veilige overtocht gehad. Top! Livorno is prachtig, zijn wij ook al eens geweest. Geniet van Italie, de wedstrijd en natuurlijk elkaar;-)
    Kus, Ien
  2. Michel de waal:
    8 juli 2014
    Mooie verhalen Karin en Rob. Even een technisch landrotten vraagje: hoe snel is 10 knopen in kilometers?
  3. Fred:
    9 juli 2014
    Welkom in Italië, zitten te kwijlen als we de foto's zien en de verhalen lezen. Nog een paar nachtjes slapen! XXX F&J
  4. Ger:
    9 juli 2014
    Weer zoveel wind. Met recht echt uitwaaien!
    toch maar weer geklaard.
    Lekker genieten van Italie