Bella Italia

9 juli 2014 - Rosignano Solvay-Castiglioncello, Italië

De wind giert door het want en de boot kraakt in zijn voegen. Afgelopen nacht, na Brazilië - Duitsland gezien tussen uitzinnige Duitsers, was weinig slapen. De boot werd heen en weer gegooid in de trossen. Ieder moment verwacht je een gekraak omdat hij de betonnen kade raakt. Of de boot van de buurman. Of wat anders. Slopend van de spanning. De storm begon maandagavond en duurt nog steeds. De planning klopt niet meer want uiterlijk morgenochtend moeten we vertrekken naar Livorno. Is echt onmogelijk. De storm is op zijn vroegst morgenochtend weg. De zee zal een dag later pas een beetje tot bedaren komen. De uitgang van de Marina ligt pal tegen de aanstormende en brekende golven in dus ook al zouden we het willen, het is gewoon onmogelijk. De windvlagen gaan nog steeds naar rond de 50 knoop. Iedere keer denk je dat hij gaat afnemen maar dan komt hij weer. Maar goed het zonnetje schijnt wel.

Vanavond Nederland - Argentinië. Maar niet kijken in de kroeg van gisteravond. De prestatie van Brazilië was tenenkrommend. Was Duitsland nou zo goed of was Brazilië nou zo slecht? Ik denk het laatste. Na de 1-0 van Duitsland zag je direct dat de Brazilianen totaal "boekiezoek" waren. Maar goed, wij moeten nog.

Vanavond, na de wedstrijd, de planning maar eens doornemen. Kaatje en ik moeten maar in onderhandeling gaan met de Marina over de prijs om de boot hier maar achter te laten voor een week. Livorno zit er voorlopig niet in.

We houden jullie op de hoogte.

Kaatje en Ronnie

1. Ger:
    10 juli 2014
    Wat een pech. De storm plaagt jullie behoorlijk.Maar safty first.
    Nederland uit de race, maar met opgeheven hoofd.
    dikke kus
    Hans en Ger