Baai van oristano donderdag 19 juni 2014 0730

19 juni 2014 - Bosa, Italië

Another shitty day in paradise. Ik had deze ludieke spreuk ooit eens op een t shirt in Thailand gelezen. Niets vermoedend dat dit nog in juni 2014 voor mij van toepassing zou zijn. Maar deze vorm van watertoerisme geeft je echt het ultieme gevoel van vrijheid in een sprankelende en wonderschone omgeving. Nog voor het ontbijt, waar een gemiddeld 4 of 5 sterrenhotel een redelijke voorbeeld aan zou kunnen nemen, laat ik me zachtjes in kristalheldere en azuurblauwe water van de baai van Oristano glijden. Zwemmend rond de Lagoon 45 van Ron en Karin bewonder ik dit paleisje op het water. Mijn god........wat een schitterend schip. Zachtjes trekt de cat aan haar ankerlijnen, helemaarl klaar voor de volgende etappe langs de kust van Sardinie. Terwijl Peter en Rob, inmiddels goedbedoeld tot de Muppets omgedoopt, dit keer de electronica op de boeg onder handen nemen om alle snelheidsgevers te calibreren, doen Ron en Karin hun sportieve plicht door in een enorm tempo een uur lang hun lichaam te teisteren met allerlei oefeningen waar de gemiddelde bodybuilder een redelijk voorbeeld aan zou kunnen nemen. Ik lees heerlijk een hoofdstuk in een spannende detective in een natuurlijke oase van rust. Peter en Rob moeten we vandaag echt een beetje in de gaten gaan houden, in hun reparatiedrift dreigt dit illustere tweetal nu ook goedlopende/draaiende zaken aan een servicebeurt te gaan onderwerpen. We zijn op weg naar de voorlaatste tussenstop op het mooie Sardinie. Met een redelijke tegenwind lopen we helaas niet zeilend op de motor over een hobbelige zee een heel smal riviertje binnen, tussen de rotsen door manouvreren we naar Bosa Pinna Marina. Wat een eiland ! Honderden zoniet duizenden kilometers kust, soms te vergelijken met de white cliffs of Dover, soms met kilometers verlaten stranden. Back to nature, back to history, het lijkt alsof de tijd hier stil heeft gestaan. Eeuwenoude uitzichtposten en kastelen glijden tijdens de tocht indrukwekkend voorbij. Na gisteravond de enige kroeg in het zuiden van Sardinie bezocht te hebben en de lokale eigenaar waarschijnlijk om een maandomzet getracteerd te hebben beginnen we de Sardijnse cultuur een heel klein beetje te begrijpen. we are not in a hurry, so do not worry ! It's 5 oclock, mooi lied, maar voor ons het teken om op het comfortabele voordek van de Chill out gezellig met zijn vijven aan de borrel te gaan. Zachtjes verdwijnt de zon achter de hoge rotsen rondom, another shitty day in Paradise !!!!!!

Met Sardijnse groet, vanaf 40.16.07 N en 08.28.05 E.

Jan.

1. Ina:
    19 juni 2014
    Goed verhaal Jan! Ik zie het helemaal voor me:-) geniet er nog maar even van. Voor je het weet ben je weer terug in de drukke malle molen.. En ik kan het weten! Groetjes, Ina