Alghero, Sardinie

22 juni 2014 - Alghero, Italië

Jawel etappe 2 is inmiddels ook volbracht. De boot ligt voorlopig (1,5 week, de tijd dat wij weer even op Hollandse aardbodem zijn) in het super relaxte idealistisch havenplaatsje Alghero. De drie heren zijn weer terug naar hun geliefden gegaan. We missen hun schotse landwijn ( wiskey die Ron van de heren had gekregen en tegelijk hebben ze ook meegeholpen om hem op te zuipen ;-), maar goed hij is 6 augustus jarig.
Maar bovenal missen we hun technische vaardigheden, er kon op de boot niets langer dan een uur kapot blijven, zelfs een los schroefje van een pannendeksel werd weer vast gezet. Zat je eindelijk even onderuit in de kuip werd je vriendelijk verzocht om op te staan want de gereedschapskist moest weer naar bovenkomen.
Voordat ze weer naar huis vertrokken hebben we Jan in een bootsmanstoeltje de mast in gehesen want als Ron en ik alleen zijn en er moet iets in de mast worden gedaan moet ik hem wel in de mast krijgen!
Het leven van Jan had ik in mijn handen want ik " moest" van de heren hem alleen weer laten zakken. Met bonzend hart liet ik hem cm voor cm zakken totdat hij riep "kan het niet wat sneller". De heren grepen weer in en Jan was in no time weer beneden en haalde opgelucht adem, want z'n positie was niet heel bevorderlijk voor zijn zakie;-)).
Wij willen de opstappers Ina, Dennis en Max (etappe 1) en Jan, Rob en Peter (etappe 2) heel erg bedanken voor de veilige, gezellige en uiterst lekkere weken.
Wordt vervolgd.

1. Ina:
    22 juni 2014
    Geen dank! Het was fantastisch:-) jullie goede vlucht terug! Xx
  2. Jan van Vliet:
    25 juni 2014
    van another shitty day in Paradise naar another .......day at the office, allen dank voor de fijne tijd.
    groet,
    Jan