Alghero, Sardinie naar Bonifacio Corsica

2 juli 2014 - Bonifacio, Frankrijk

Maandagmiddag vol spanning stappen we in Alghero weer in de taxi om naar onze boot te gaan. Nog voordat we uit de taxi konden stappen stond er al iemand van de marina klaar om onze koffers naar de boot te brengen, hoe luxe wil je het hebben? De boot was vies. Het heeft waarschijnlijk goed geregend met stof uit de Sahara. Van mooi wit naar naar bruin-rood. Goed, schoonmaken doen we later. De boot vaarklaar maken heeft een hogere prioriteit. Het plan is om dinsdagochtend 06.00 uur te vertrekken naar Corsica. Wekker gezet op 05.30 uur. Zo gezegd, zo gedaan. Militaire tijd = tijd min 5 minuten en om 05.55 u gooiden we samen met iemand van de marina de trossen los. Richting Bonifacio, Corsica. Een tocht van 84 mijl ( 158 km). De zee was knobbelig met een forse zeegang. Golven van 2 a 3 meter maakten dat we ons niet heel erg tof voelden. Even wennen dus. Nadat we een smalle passage door gevaren waren, diepte 3,1 meter met links en recht branding op de rotsen, best eng, werd de zee direct rustiger. Tijd om te sporten. Motor iets langzamer gezet en een uur heerlijk gesport. Na het sporten motor weer iets harder en nog 4 uur varen naar Bonifacio. De ingang naar Bonifacio is werkelijk spectaculair. Je vaart een rotswand in. Een smal kanaal voert je naar de Marina midden in het dorpje. In de marina grote drukte en maakte dat er wel enige stress bij mij (Ron) in het lijf ontstond. Er stond nog een redelijke wind en de boys van de marina waren er nog niet over uit waar we aan mochten leggen. Ook de manier van aanleggen was nog een discussiepunt. Lekker handig wanneer je met een drijfend appartement naar binnen komt (gevoel van een te drukke koopgoot in varen). Uiteindelijk de boot vastgelegd aan de kade, op de kopse kant van een pier. Niet de meest ideale plek maar goed, we liggen. Met een prachtig uitzicht op de haven en het fort maken ze ons de pis niet lauw. Toch weer even wennen aan Frankrijk en de franse taal. Hoe was het ook alweer: Gracias, Porrevavorre, Merci? Ach, komt goed. Nu eerst een wijntje.

Kaatje en Ronnie

1. Ad en Judith:
    2 juli 2014
    Hoi kanjers, dat was wel even spannend dan. Gelukkig weer heelhuids een stapje verder. Geniet ervan. Dikke kus, judith en ad
  2. Annelies:
    2 juli 2014
    Wat schitterend; alles eigenlijk, de waanzinnige boot, jullie ervaringen, de mooie omgeving en wat stoer dat jullie dit doen. Geniet er lekker van en doe voorzichtig.
  3. Mo:
    2 juli 2014
    Gaaf, heel veel plezier nog deze week
  4. Ger:
    3 juli 2014
    He, stoere zeevaarders, wat een avontuur.
    Gelukkig alles goed.
    Dikke kus Hans en Ger