Nettunia

31 juli 2014 - Gaeta, Italië

De tocht van Rome richting Napoli zou ons eerst brengen in Nettunia. Een leuk vestingstadje 50 km ten zuiden van Rome aan de kust. De wind kwam uit de  verkeerde hoek en zat tegen. De golven waren kort en hoog. Geen gemakkelijke tocht. Zeker niet voor onze nieuwe crewleden Sofie en Beau. Fred en Judith waren deze zee wel gewend maar de Laurie meiden hadden gelukkig zeeziekte pillen genomen. Ze kwamen deze tocht goed door. In Nettunia begon het weer te betrekken en de nieuwe barometer, ja gekregen van de kinderen alvast voor mijn verjaardag, klapte omlaag naar 1006 Hp. Slecht weer op komst. Gelukkig in de nacht pas, een bak wind en veel regen.

Het aanmeren in deze Marina verliep niet vlekkeloos. Dit was niet te wijten aan de bemanning maar aan de Mooring guy. Hij trok een mooringlijn in de schroef dus Ron moest weer te water met duikbril en in deze sessie ook een mes. De mooring lijn moest er aan geloven. Omdat hij zich wel schuldig voelde kregen we een mooie "langszij plek" aan de passanten pier. We lagen als een huis tijdens de in de nacht overtrekkende storm en hebben als roosjes geslapen. De laatste avond van Fred en Judith werden geheel in stijl met een Hammetje en een Magnum Proseco afgesloten.

De volgende dag hebben we verwaaid gelegen in Nettunio. Veel regen en wind in de ochtend. De dames hebben zelfs even een regen poncho aangehad tijdens het shoppen.

In de loop van de middag klaarde het alweer op en maakten we ons klaar voor het vertrek op donderdag ochtend richting een baai halverwege Napoli. Gaeta.

1. Ger:
    31 juli 2014
    Het weer werkt niet echt mee .De tocht vordert gestaag.
    Ron, Let op de barometer, bijna jarig. Feest op zee.!
    We hebben een fles OUZO gekocht en proosten alvast op jou verjaardag, elke dag een tot 6 aug.
    dikke kus Hans en Ger