Aankomst en eerste dag Iris en Sander

6 augustus 2014 - Marina di Camerota, Italië

Eindelijk! Heerlijk op vakantie. Op weg naar de trein, alles loopt voorspoedig. Koffers wegbrengen en op naar het vliegtuig. Heerlijk gevoel weer dat opstijgen. Op naar onze tussenstop in Milaan. Eenmaal aangekomen weer even opnieuw inchecken en opzoek naar een McDonalds, die zullen ze toch wel hebben op zo'n groot vliegveld dachten wij.. Maar helaas, Milaan blijkt net aan 3 gangen groot.. Dus dan maar even goed controleren of er zeker geen noten of pinda's op de loer lagen en dan durven we wel een klein broodje te bestellen. Lekker even een paar uurtjes boekje lezen bij de gate en dan weer de lucht in. Na mooie bergen en meren onderweg gezien te hebben weer geland op Napels. Op naar de koffers! Dat moet toch gewoon goed komen zou je zeggen, Nou we hadden al een naar onderbuik gevoel.. Toch gewoon vol goede moed wachten totdat ze komen. Maar helaas het mocht niet baten, twee koffers ingecheckt en maar eentje terug gehad. Nou dan maar op naar de lost and found. Helaas kon een slak alle verloren koffers sneller verwerken dan de meneer die het daar deed, dus na 3 uur in een rij duwen en trekken toch ook onze koffer aangegeven.

Op naar de taxi! Helaas wel al donker, maar alsnog een hele belevenis. De snelweg was afgesloten dus we mochten dwars door Napels. Sander vond het fantastisch, Iris had wat zweet op de bovenlip zitten. Kris kras door al het verkeer heen, ogen in z'n achterhoofd had onze chauffeur. Scooters kwamen aan alle kanten voorbij. Het was even zoeken in Castellamare zelf, maar ook dat is helemaal goed gekomen.

Om half 6 's morgens stond de wekker, want we hebben een lange dag voor de boeg! Om 6 uur precies zijn we vertrokken en hebben we even ontbeten. De planning was: half 5 gaat het anker uit. Dus ongeveer 10 uur zijn we onderweg. En dat is ook gebeurd. Tussendoor zijn we nog een keer gestopt om een duik in de heerlijke zee te nemen. Wat heeft de zee hier lekkere temperatuur en het is ook zo helder en blauw! Genieten dus...

Nu zijn we op de bestemming en liggen we voor anker in het plaatsje Camarota. Weer heerlijk gezwommen en Sander heeft nog een poging gedaan tot windsurfen. Ja een poging want er waren best veel golfen en het zeil is 5,5 meter hoog! Toen was het borreltijd en hebben we ons even opgefrist voor de heerlijke courgettesoep die Sanne en Victor hebben gemaakt. Smullen dus zometeen!

Straks met de bijboot naar het vaste land om een cappuccino te scoren en even te kijken voor wat spulletjes die Iris nu mist vanwege de koffer.

Groetjes, Iris en Sander

1. Eric:
    Ron, even via de mail.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een extra mooie dag van (de normale dagen van jou zijn al mooi met deze mooie reis).
    Geniet ervan gr Danielle en Eric
  2. Angeline:
    6 augustus 2014
    Felicitaties voor Ron en familie.
    Het zal ongetwijfeld een prachtige dag zijn!
    Wij volgen met veel plezier jullie avonturen .
    Een verjaardag is dan toch weer bijzonder!

Hartelijke groet, Lex en Angeline
  3. Ineke:
    6 augustus 2014
    Lieve Ron van harte gefeliciteerd. Een fijne reis en kus voor allemaal. Tot snel
  4. Fred:
    6 augustus 2014
    Hè captain, van harte gefeliciteerd!!

Je scheepsmaten!
    Juud & Fred