weer even thuis

12 augustus 2014 - Catania, Italië

We hebben 2 hele dagen in de mooie baai bij Taormina gelegen. Aan een echte Italiaanse mooring. Geen zorgen om het anker en 24 uur toezicht door George en Peet. Afval werd dagelijks opgehaald en een taxi (Rubberboot) lag klaar om ons naar de kade of weer terug te verplaatsen. Het water was heerlijk verkoelend en prachtig helder met ....... veel vis. Lekker zwemmen, kanoën, SUPpen (Stand Up Peddelen) en genieten. We waren zelfs zo relaxed dat we niet meer alert waren op golven. Tijdens het kaarten, borrelen en lachen zien we in de strakke zee enkele golven aankomen. "He, daar komen wat golven aan". We kijken er naar en het schip ligt dwars op deze golven. "waarschijnlijk veroorzaakt door een groot jacht, of zo ...." We reageren verder niet. Tot dat de golven onder de boot door slaan en alles van tafel en kastjes gooit. Popcorn vloog in de rondte. glazen bier bijna van tafel. Chipsbak in de lucht. Even paniek. We zagen hem aankomen en deden....... niets. Verder niets spannends gebeurd behalve een halve kilometer visdraad in de motor van de rubberboot waar het Swiss Army Knife (gekregen voor zijn verjaardag) weer goed van pas kwam, even roeien omdat de brandstof slang van de rubberboot was losgeraakt en we dit mankement even niet konden vinden, Victor met de bus naar Catania gebracht en 2 bezoeken aan het prachtige Taormina. Taormina (vakantietip!) is een verhaal apart maar gaan we niet vertellen. Ga erheen en geniet van dit mooie Siciliaanse stadje.

De Etna is een ander verhaal. Bizar om in de avond, tijdens de borrel, uitzicht te hebben op een werkende vulkaan. Ontploffende bergtop waar continue lava uitstroomt.

Nu ligt de boot in Catania. Een enigszins vieze en hete stad en een hele vieze haven. Heet, heet! Tijdens het schoonmaken liep het zweet over ons lijf. Op zee een heerlijk verkoelend briesje en een verkwikkende duik, in de haven stof, geen wind en schaduw. Oke, niet klagen. Volgende week de grote oversteek.

Nu even thuis de kinderen en familie aandacht geven.

Groetjes, Kaatje en Ronnie

1. Angeline:
    15 augustus 2014
    Wat een spannende avonturen zo
    Aan de kust van Sicilië ! Ja wij kennen het eiland ook. Veel schoonheid maar ook de tegenstelling: viezigheid en drukte. Taormina is prachtig, leuk dat jullie er zo van genieten. Van Victor krijgen wij zoveel enthousiaste berichten zo leuk dat hij een deel van jullie tocht heeft kunnen meemaken . Groeten vanuit de Provence . Lex en Angeline
  2. Angeline:
    15 augustus 2014