De laatste etappe

19 augustus 2014 - Catania, Italië

Bijna klaar voor de grote reis. Gisteren aangekomen in Catania, Eric was al een dag eerder aangekomen.

Die eerdere aankomst bleek geen straf te zijn; hoewel de eerste indruk een wat vieze stad was, was de binnenstad bijzonder fraai en historisch met vele mooie en gezellige terrasjes. 's Avonds bleek er een processie te zijn ter ere van Agatha van Sicilie, een martelares die in 252 na Christus heilig werd verklaard. Duizenden Catalianen dromden samen in de binnenstad waarna de processie in een waar volksfeest ontaarde. Bijzonder om zoiets mee te hebben gemaakt. De dag erna gewapend met boek heerlijk ontspannen op een terras onder genot van wat cappuccino's de aankomst van Karin, Ron, Joris, Ruben en Tanja afgewacht.

Na aankomst in Catania lag de boot nog keurig in de haven, een borreltje en dan lekker uit eten in de stad.

Na het eten een taxi regelen. Dat was nog wel wat. Ze wilden ons niet wegbrengen. Uiteindelijk was er toch een vrijwilliger die ons met mach 16 naar de boot bracht over de kasseien. Dat die auto het nog doet is een wonder.

Vanmorgen de laatste voorbereidingen: inkopen doen, gasfles vullen, boot schrobben en water tanken. We zijn er klaar voor. Plan is maandag laat in de middag te vertrekken, na het passeren van de havenhoofden de zeilen te hijsen en ergens donderdag vroeg in de dag aan te komen bij Paxos of Lefkas. Met de zeskoppige bemanning gaan we 3 uur op en 6 uur af de wacht op de brug lopen.

Een lekker windje: halve wind - ruime wind, 25-30 knopen. Het moet lukken. We gaan ervoor.

1. Ina:
    19 augustus 2014
    Dat klinkt weer goed! Heel veel plezier en geniet met zn allen van overtocht. Ik hoop dat jullie veel dolfijnen tegen komen:-)
    Kus, Ien
  2. Mo:
    Geniet van de laatste etappe, en een mooie thuiskomst in Griekenland
  3. Mo:
    Geniet van de laatste etappe, en een mooie thuiskomst in Griekenland
  4. Ger:
    20 augustus 2014
    De tijd vliegt, al aan de laatste overtocht.
    Dat wordt extra genieten hopelijk zijn de weergoden jullie
    goed gezind.
    Goede vaart, dikke kus Hans en Ger