Napoli

2 augustus 2014 - Castellammare di Stabia, Italië

Gaeta, een mooi haventje uitkijkend op een amerikaans marine schip. Wat inhoudt dat er s' ochtend en s' avond met veel ceremonieel de vlag wordt gehezen en gestreken onder begeleiding van jawel het Amerikaans volkslied.

s' avond zouden de dames een gezellig restaurantje uitzoeken om een hapje te doen. Nou gezellig was het zeker (kwam dat door het restaurant of waren wij gewoon gezellig met elkaar?) maar het eten was niet te eten!!! Oke we vonden dat we dus wel een heerlijk vers ijsje in de stad hadden verdient. Helaas konden we daar niet pinnen dus op zoek naar een pinauomaat, jammer die was kapot. We mochten dus alleen maar naar het heerlijke ijs kijken want we waren dus niet in het bezit van contant geld.

Dan maar lekker slapen. De volgende ochtend vertrokken met nog geen 5 knopen wind en een vlakke zee. Eindelijk een dagje varen zonder golven maar wel veel zon. Het doel was het eiland Ishia. Een mooie baai om eindelijk de surfplank te testen. Na 5 uren varen komen we aan in de baai. Toch weer veel wind in de baai van ruim 20 knopen. De surfplank in elkaar gezet, ging niet eenvoudig want de bouten voor de vin waren tekort, en daar ging Sanne. Nou ja, ging :-)? De golven waren nog te hoog waardoor het oefenen niet eenvoudig ging. Rond 20.00 uur waren de golven nog wel hoog maar viel de wind weg. Einde surfavontuur. De Lauri dames flansten een heerlijke gourmet garniture in elkaar. Biefstuk, kip en hamburgers samen met uitjes en courgette op de bakplaat van Fred. Daarna lekker slapen in de baai met het ankeralarm aan. We waren de enige die achter bleven dus .......

Na een onrustig nachtje door de deining hebben we ochtendsport gedaan door naar het dichtsbijzijnde strandje te zwemmen. Best eng met al die vissen om je heen. Daarna ontbijt en vertrek naar Napoli.

1. Ger:
    3 augustus 2014
    goedemorgen,
    weer een mooie trip afgelegd.erg warm?
    wat een mooie foto voor dat kerkje.
    op naar Napoli.
    xxxx Ger
  2. Ina:
    3 augustus 2014
    Mooie foto hoor! Lekker kleurtje:-) dikke kus xx